Play

Pentru editia cu numarul 14 ne-am decis sa discutam despre Cross Traning. De ce este el important, ce benefici ne aduce si ce presupune.

Wikipedia.
Antrenamente pentru Crosul Padurii. :)
Antrenamente in alte sporturi decat cel de baza, cu scopul de a lucra si alte grupe musculare (sau de a le lucra diferit) si de imbunatati performantele in sportul de baza.

Beneficii

1. Prevenirea accidentarilor
2. Refacerea dupa accidentari sau in timpul perioadelor de inactivitate prelungita (sarcina)
3. Cresterea performantelor de alergare
4. Refacere activa. Lucreaza alti muschi decat cei din alergare
5. Mentinerea motivatiei (varietate => evitarea plictiselii)
6. Regenerarea organismului
7. Placerea de a incerca alte sporturi => anduranta este transferabila
8. Lucreaza intreg corpul => simetrie, o mai buna circulatie a sangelui si a limfei => mai putine boli
9. Flexibilitate =>Daca nu vei mai putea alerga vreodata, iti va fi mai usor sa te adaptezi noului context (te apuci instant de inot de performanta…)
10. Imbunatatirea inteligentei kinetice (corporale), agilitatii, echilibrului.
11. BONUS: scaderea mai rapida in greutate (faci mai mult sport…)

Ce presupune, in ce consta?

Cardiovascular Exercise
– Mers
– Inot (craul)
– Ciclism
– Vaslitul
– Uprunning (scari)
– Sarituri cu coarda
– Skating (role sau gheta)
– Ski
– Baschet, handbal etc
– Strength Training
Gimnastica (flotari, genuflexiuni, fandari, tractiuni, abdomene)
– Gantere
– Aparate
– Extensor si benzi elastice
Mobilitate (stretching, yoga, pilates => core strenght)
Exercitii de echilibru, de viteza si de agilitate (fotbalistii printre jaloane)
Sprinturi, exercitii plyometrice (in regim de explozie / sarituri)
Joaca cu copiii…

Revista presei

Maratonistul Marius Ionescu a reușit să se claseze pe locul 12 la Manchester Bupa 10k, una dintre cele mai prestigioase serii de alergări pe distanța de 10 km. Piciu a realizat un timp de 29min:59sec, în timp ce primii trei au fost cu toții alergători cunoscuți: Moses Kipsiro (27min:52sec), Wilson Kipsang (27min:53sec) și Haile Gebresellasie (28min:00sec).
http://alerg.ro/stiri-pe-scurt-7.html

Evenimente trecute

Fugi cu Donath – Cluj, 25 mai

Băile Felix Trail Race – Băile Felix, 26 mai

Semimaratonul Sibiu – Sibiu, 25 mai
La semimaratonul de la Sibiu au participat 100 de alergători, concursul fiind câștigat de Daniel Scrob (1h:17min:57sec) și Angela Teodorescu (1h:48min:02sec). Rezultatele complete, inclusiv din proba de cros sunt disponibile aici.
 

Maraton Tabere cu Suflet – Pădurea Comana, 25 mai
A doua ediție a Maratonului Tabere cu Suflet, desfășurat în pădurea Comana, din apropiere de București, a reunit la start circa 60 de alergători, dintre care 11 în proba de maraton și 34 în cea de semi-maraton. Alergarea pe distanța de aproximativ 42 km a fost câștigată de Ovidiu Petre (3h:33min:42sec) și Marinela Apopei (6h:13min:25sec). Lista completă aici.

Hit the top – Bran – Vf. Scara – Vf. Omu, 25 mai
Cursa de skyrunning Hit the Top, desfășurată pe un traseu de circa 19 km lungime, cu o diferență de nivel cumulată de 3100 m (ascensiune 1594m) a fost câștigată de Paul Pepene, cu un timp total de 2h:01min:23sec. Rezultatele complete sunt aici.

Crosul Tenaris – Călărași, 25 mai

Evenimente viitoare

Crosul Padurii

Eveniment de alergare de seara.
Detalii si inscriere pe: http://crosulpadurii.ro/

Sfatul Saptamanii

Transformati cross-training-ul intr-un obicei zilnic, inainte de culcare sau imediat dupa trezire, si veti vedea in scurt timp beneficiile. Muschii puternici potejeaza articulatiile si coloana. Si acestea vor dura o viata, veti putea alerga, fara accidentari si fara dureri, pana la 100 de ani…

Trackbacks

Leave a Reply